تخم مرغ و تقویت مو
راهکارهایی طبیعی برای داشتن موهایی ضخیم تر، بخش اول
۲۸ تیر ۱۳۹۶
کلینیک زیبایی دکتر قانعی
کلینیک زیبایی دکتر قانعی در شبکه های اجتماعی
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

روش هایی طبیعی برای ضخیم شدن تار موها، بخش دوم

افزایش ضخامت مو

در مقاله قبل “راهکارهایی طبیعی برای داشتن موهایی ضخیم تر، بخش اول” به ۵ راهکار اشاره شد . در ادامه ۵ راهکار دیگر را برایتان شرح میدهیم. با کلینیک زیبایی دکتر قانعی همراه باشید:

۶. روغن کرچک

ماساژ دادن منظم پوست سر با روغن کرچک ساده ترین راه برای رسیدن به موهای ضخیم تر است. روغن کرچک ویسکوزیته بالایی دارد، از این رو پوششی بر روی موهایتان شکل می‌دهد و از ریزش آنها ممانعت به عمل می‌آورد. به علاوه روغن کرچک سرشار از ویتامین E و اسید های چرب بوده و رشد موهایتان را بهبود می بخشد.

١. یک پیمانه روغن کرچک را با یک پیمانه روغن نارگیل مخلوط کرده و گرم کنید. می‌توانید از روغن کرچک به تنهایی استفاده کنید اما این روغن بیش از حد غلیظ است.

٢. مخلوط حاصل را به سرتان مالیده و به صورت دورانی پوست سرتان را ماساژ دهید.

٣. موهایتان را شانه کنید تا روغن در تمامی تارهای مویتان رخنه کند و همه گره ها باز شود.

۴. باحوله ای که از پیش با آب گرم نم دار شده است، موهایتان را بپوشانید.

۵. بگذارید حداقل یک ساعت موهایتان در همین وضعیت باقی بمانند، سپس آنها را با شامپو بشویید.

۶. این روش را هفته ای یک بار پیاده کنید و از درخشندگی و ضخیم شدن موهایتان لذت ببرید.

٧. آلوئه ورا

از دیگر مواد بسیار محبوبی که ضخیم شدن موهایتان را در پی خواهد داشت، می‌توان  آلوئه ورا را نام برد. یک مرطوب کننده طبیعی که pH پوست سرتان را تنظیم و متعادل می‌کند.

  • یک یا دو برگ از گیاه آلوئه ورا را برداشته و ژل داخل آن را خارج کنید و به پوست سرتان بمالید. پس از گذشت ٣٠ دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید. این روش را به طور منظم و یکی دو بار در هفته انجام دهید.
  • یک روش دیگر آن است که دو قاشق سوپخوری شیر نارگیل را با ژل تازه آلوئه ورا ترکیب کرده و به پوست سرتان بمالید. بعد از نیم ساعت می‌توانید موهایتان را آب کشیده و با شامپو بشویید. این کار را یک یا دو مرتبه در هفته تکرار کنید.
  • به علاوه می‌توانید هر روز ناشتا یک قاشق سوپخوری آبمیوه آلوئه ورا بخورید تا هم سلامت عمومی بدنتان تضمین شود هم موهایی پرپشت و ضخیم داشته باشید.

٨. برگ حنا

یکی دیگر از روش های بسیار ساده، کاربردی و طبیعی برای رسیدن به موهای ضخیم تر استفاده از حناست. برگ های حنا رنگی طبیعی و بسیار زیبا به موهای شما بخشیده و باعث ضخیم تر و در عین حال نرم تر شدن مویتان می شوند و از شکسته شدن تارهای مو جلوگیری می‌کنند.

  • یک دسته برگ حنای تازه را برداشته، کمی آب به آن بزنید و خوب بسابید تا خمیر نرمی به دست آید. بگذارید دو ساعت به همین حالت بماند، سپس موهایتان را به آن آغشته کرده و با کلاه حمام موهایتان را بپوشانید. پس از گذشت چند ساعت موهای خود را شسته و شامپو بزنید.
  • یک روش دیگر این است که پودر حنا را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیری با درجه غلظت ماست پدید آید. اگر می خواهید موهایتان نرم تر شود به جای آب از چای سبز استفاده کنید. بگذارید خمیر حنا یک شب به همان حالت باقی بماند. روز بعد یک تخم مرغ خام و دو قاشق سوپخوری آبلیمو به آن اضافه کرده و موهایتان را به آن آغشته کنید. بگذارید این خمیر آنقدر روی موهایتان بماند تا کاملاً خشک شود، حال می‌توانید موهایتان را شسته و سرتان را شامپو کنید.

نکته: به هنگام کار با حنا دستکش به دست کنید و خمیر حنا را با برس به موهایتان بمالید تا مبادا دست هایتان رنگ بگیرند.

٩. بذر کتان

بذر کتان سرشار از امگا ٣، اسیدهای چرب و پروتئین بوده و به شما کمک می‌کند تا موهایی ضخیم تر داشته باشید.

  • یک چهارم پیمانه بذر کتان را در آب ریخته و بگذارید یک شب خیس بخورد. صبح روز بعد بذر کتان را با دو پیمانه آب در درجه حرارت بسیار بالا بجوشانید و در همین حین هر از گاهی آن را هم بزنید، زمانی که غلظت آن ژله ای مانند شد، آن را از روی حرارت برداشته و ژل حاصل را صاف کنید. می‌توانید چند قطره روغن مو هم به آن اضافه کنید. صبر کنید خنک شود و بعد آن را به موهایتان بمالید. ژل بذر کتان برای افرادی که موهای فر و مجعد دارند، بسیار خوب و مفید است.
  • با خوردن بذر کتان تازه هم می‌توانید به موهایی ضخیم و براق دست یابید. روغن بذر کتان هم می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

١٠. رژیم غذایی سالم و مناسب

یک رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین، انواع گونه گون ویتامین ها و مواد معدنی یکی از شرایط اساسی و ضروری داشتن موهای سالم و ضخیم به شمار می‌رود. پروتئین و ویتامین های نوع B ضخامت و بلندی موهایتان را تضمین می‌کنند. پس شیر، تخم مرغ، ماست یونانی (که از سایر انواع ماست پروتئین بیشتری دارد)، مرغ، ماهی، لوبیا، بنشن، آجیل، بذرهای گیاهی، دانه های خوراکی و سبزیجات تازه را بیشتر در رژیم غذایی خود منظور کنید.

روش های فوق را به طور منظم عملی کنید تا در عرض تنها چند هفته شاهد تغییرات قابل توجه و چشمگیر در بافت مو و ضخیم تر شدن طره موهایتان باشید.

 

دریافت تخفیف ۱۰% تنها با ثبت ایمیل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *